Νέα μελέτη από το Murdoch Childrens Research Institute (MCRI) της Μελβούρνης αποκάλυψε ότι το να παρακολουθούν οι μαθητές Δημοτικού περισσότερες από δύο ώρες την ημέρα τηλεόραση ή να ξοδεύουν περισσότερο από μία ώρα σε έναν υπολογιστή επηρεάζει αρνητικά τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις.
Η μελέτη, αποκαλύπτει ότι οι μαθητές ηλικίας 8-11 ετών που περνούν υπερβολικό χρόνο βλέποντας τηλεόραση ή χρησιμοποιούν υπολογιστές έχουν χειρότερες επιδόσεις στο σχολείο δύο χρόνια αργότερα.
Η επικεφαλής της μελέτης που εξετάζει τη μετάβαση από την παιδική ηλικία στην εφηβεία, Δρ Lisa Mundy, δήλωσε ότι δεν έχει σημασία μόνο ο χρόνος που αφιερώθηκε στις οθόνες:
“Νομίζω ότι το σημαντικό όταν εξετάζουμε αυτά τα αποτελέσματα είναι να σκεφτούμε πώς χρησιμοποιούν τα παιδιά μέσα επικοινωνίας. Εάν το παιδί σας χρησιμοποιεί π.χ. τα social media για να μείνει σε επαφή με την οικογένεια, τους φίλους, τους δασκάλους, για να κάνει μαθήματα, τότε η χρήση αυτή είναι θετική.”
Επίσης, ένα ακόμα εντυπωσιακό εύρημα της μελέτης, πρόσθεσε η Δρ. Mundy, είναι ότι δεν παρατηρήθηκε αρνητικό ακαδημαϊκό αντίκτυπο σε σχέση με τα βιντεοπαιχνίδια.
«Σε αυτήν τη μικρή ηλικία, βέβαια, είναι πιθανό οι τύποι παιχνιδιών που χρησιμοποιούν τα παιδιά να είναι περισσότερο εκπαιδευτικού περιεχομένου ή επίλυσης προβλημάτων», είπε.
Οι επιστήμονες, πάντως, κατέληξαν στο ότι «η συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις των ηλεκτρονικών συσκευών στη μάθηση των παιδιών ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική, δεδομένων των συνεπειών της σημερινής πανδημίας, όσον αφορά το πώς τα παιδιά χρησιμοποιούν το χρόνο τους. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη μελέτη σε μαθητές Δημοτικού που δείχνει ότι όσοι κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση τηλεόρασης και υπολογιστών, έχουν σημαντική μείωση στις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής μετά από δύο χρόνια, σε σχέση με όσα παιδιά αφιερώνουν πολύ λιγότερο χρόνο στις οθόνες».
Πηγή: 3aw.com.au