Για τέταρτη χρονιά συνεχίστηκαν εκεί οι υποβρύχιες έρευνες από το Lechaion Harbour Project. Το Lechaion Harbour Project αποτελεί μια συνεργασία της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, και του Ινστιτούτου της Δανίας στην Αθήνα υπό τη Διεύθυνση της Εφορείας και με σκοπό τη μελέτη και ανάδειξη του αρχαίου λιμένα της Κορίνθου στο Λέχαιο. Το λιμάνι διαδραμάτισε κομβικό ρόλο στη μακρά ιστορική εξέλιξη της πόλης της αρχαίας Κορίνθου.
Βρισκόταν σε απόσταση περίπου 3 χιλιομέτρων από την αρχαία πόλη και αποτέλεσε αναμφισβήτητα το σημαντικότερο όχημα ανάπτυξης κατά τις διαφορετικές περιόδους ακμής της Κορίνθου. Οι έρευνες διεξάγονται υπό τη διεύθυνση του Δρ. Δ. Κουρκουμέλη (Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων) και του Δρ. B. Lovén (SΑΧΟ-Institute, University of Copenhagen) και χρηματοδοτούνται από το Augustinus Foundation και το Ίδρυμα Carlsberg.
Κατά την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2016 το Lechaion Harbour Project διεξήγαγε ανασκαφές και ψηφιακές αποτυπώσεις στην περιοχή του διαύλου εισόδου (Entrance Channel) του εξωτερικού λιμένα. Διεξήχθησαν επίσης για πρώτη φορά λεπτομερείς ψηφιακές τοπογραφικές αποτυπώσεις στα λιμενικά κατάλοιπα του εσωτερικού λιμένα. Αποτυπώθηκαν ψηφιακά και σχεδιαστικά τα κατάλοιπα μνημειακής κατασκευής στο μέσον της κεντρικής λιμενολεκάνης. Η κατασκευή έχει διαστάσεις περίπου 9 επί 9 μέτρα και σώζεται σε ύψος 3 δόμων. Αποτελείται από ορθογώνιους δόμους που φέρουν ίχνη λαξευτών τόρμων. Η χρήση της παραμένει προς το παρόν αδιευκρίνιστη.
Δυτικά του διαύλου εισόδου, είχαν εντοπιστεί και αποτυπωθεί κατά τις προηγούμενες ανασκαφικές περιόδους τα κατάλοιπα κάθετων ξύλινων δοκών που πιθανώς αποτελούσαν τμήμα του ανατολικού μόλου. Κατά τη φετινή περίοδο, διερευνήθηκε ανασκαφικά τμήμα της δυτικής πλευράς του μόλου, σε τομή μήκους 6.3 μέτρων, και αποκαλύφθηκαν 40 δοκοί in situ (μέγιστο σωζόμενο ύψος 1.30μ κι με διάμετρο περίπου 0.18μ έκαστη) παράλληλα με το δυτικό μέτωπο του μόλου. Η μελέτη των σωζόμενων ξύλινων δομικών στοιχείων καθώς και η πιθανή παρουσία και άλλων οργανικών καταλοίπων στην περιοχή θα προσφέρει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τις μεθόδους κατασκευής λιμενικών έργων κατά την ύστερη αρχαιότητα. Η συντήρηση και προστασία των ξύλινων ευρημάτων έγινε επί τόπου με τη χρήση υλικών με τις απαραίτητες περιβαλλοντολογικές προδιαγραφές.
Στο βορειοανατολικό τμήμα του διαύλου εισόδου και σε απόσταση 46.6 μέτρων από την ακτογραμμή διεξήχθη υποβρύχια ανασκαφή και αποτύπωση στα κατάλοιπα κατασκευής μήκους 23.4 μέτρων με κατεύθυνση ανατολικά προς δυτικά.
Η έρευνα δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την υποστήριξη και τη βοήθεια της Προϊσταμένης της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, Δρ. Α. Σίμωσι.
ethnos.gr